حرکت دسته های عزاداری روز تاسوعا وبیانات امام جمعه شهرستان فردیس+85 عکس

پایگاه خبری تحلیلی “طلوع فردیس ”

حرکت دسته های عزاداری روز تاسوعا وبیانات امام جمعه شهرستان فردیس+85 عکس

دسته های عزاداران حسینی در بلوار اصلی شهرستان فردیس با حضور دکتر ایمانی امام جمعه ،مسئولین شهری ،شورای شهر ، نیروی انتظامی ،راهور ، بسیج وسپاه ،کسبه و بازاریان در روز تاسوعای حسینی به عزاداری در سوگ حضرت عباس (ع) ویاران امام حسین پرداختند  .

شبیه خوانی در آل یاسین ، مداحی و مرثیه سرایی ، سینه زنی و زنجیر زنی در کوچه وخیابانها از بخش های این آئین عزداری روز تاسوعا فردیس بود که ظهر روز تاسوعا با حضور مردم و مسئولین در کوچه وخیابان ها به خیابان اصلی و میادین شهر به اجتماع عظیم عزاداران پیوستند .

دکتر ایمانی امام جمعه این شهرستان در خیل عظیم عزاداران ودسته های مختلف از جمله مسجد المهدی ومردم فهیم فردیس در فلکه دوم این شهرستان علاوه بر اینکه از رشادت های حضرت ابولفظل العباس سخن گفت . از برخی از مسئولین این شهرستان هم گلایه کرد .

امام جمعه شهرستان فردیس با بیانی از سخنان رهبرمعظم مبنی براینکه ما به کسانی نیاز داریم که با روحیه انقلابی و با عمل  جهادی پا به میدان بگذارند و به برخی از مسئولین در استان وشهرستان هشدار داد وافزود : مبادا کاری کنید تا مردم فردیس شما را به نیکی یاد نکنند شما باید به مشکلات مردم بپردازید ،

وی در ادامه گفت : مرز فردیس در شمال وشمال غرب را نباید به رود خانه کرج محدود کنید ،مرز فردیس در شمال باید به اتوبان تهران قزوین محدود شود ولی متآسفانه در مرحله اول به خط مترو وبعد به راه آهن محدود شد ودر روزهای اخیرطی نامه ای به وزارت کشور فردیس از شمال به رودخانه کرج محدود شده واین یعنی خیانت به مردم می باشد .حال اگر قرار است این اتفاق بیافتد پس یکباره یک حصار یا سیم خاردار دور فردیس بکشید . این هم یکی از مشکلات مهم شهرستان فردیس می باشد اگر رسیدگی نشود در واقع خیانت به شهرستان فردیس شده است .

حجت السلام والمسلمین دکتر ایمانی در بین عزاداران حسینی در فلکه دوم فردیس عنوان کرد : شما به عنوان کارگزاران این منطقه حقوق می گیرید و باید برای این مردم کار کنید ،باید برای این مردم خدمت کنید وبدانید که با عدم کار وخدمت به مردم شهرستان فردیس ،خیانت به مردم همیشه در صحنه فردیس می باشد ویاد و خاطره خوبی در بین مردم نخواهید داشت .

وی در ادامه افزود : حرف ما این است که مبادا به خاطر کسب رای اضافه نسبت به ظلم وحق کوشی که برخی از افراد به مردم این منطقه می کنند،  چشمانتان را ببندید ، چرا شورای شهر تعطیل است ،چرا برخی از افراد به بهانه های مختلف جلسات شورا را تعطیل می کنند وچرا کلی پرونده های ماده 100 در نوبت می باشد ورسیدگی نمی شود .

مسئولین محترم بدانید مردم گرفتارند ،مردم واقعآ مشکل دارند وشما باید به مشکلات مردم بپردازید از شما میخواهیم به مشکلات مردم شهرستان فردیس رسیدگی کنید این کمترین خواسته مردم از شما مسئولین است

امام جمعه شهرستان فردیس در ادامه خطاب به مردم فردیس گفت : من از مردم فهیم شهرستان فردیس می خواهم که بصیرت داشته باشند روز تاسوعا فقط بر این مبنی نیست که بر سینه وبرسر زنیم وعزاداری کنیم باید راه امام حسین را ادامه داد ، باید بصیرت داشته باشیم ، مردم فهیم فردیس باید بدانیم که این دسته جات حسینی ما،  باید هم شور داشته باشد وهم شعور ، در این عزاداری ها باید آگاهی خود را فراتر سازیم ، باید بدانیم چرا امام حسین و یارانش به شهادت رسیدند .

عکاس خبری : مهدی ستاری

منبع خبر : ستاری ،خبرگزاری صدا وسیمای البرز ،فردیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا