سمن های فعال بازوهای قوی در رفع مشکلات فردیس هستند+13 عکس

پایگاه خبری تحلیلی“طلوع فردیس ”

  سمن های فعال بازوهای قوی در رفع مشکلات  فردیس هستند+13 عکس

فرماندار شهرستان فردیس در این جلسه با بیان اینکه شهرستان فردیس با آسیب ها و مشکلات اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی زیادی روبرو است عنوان کرد : می توان با حضور سمن های فعال شهرستان فردیس ” معتمدین و سازمان ها و تشکل های مردم نهاد که رابط بین دولت و مردم هستند ” آسیب ها ومشکلات اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی را ، کاهش داد.

مهندس اینانلو در ادامه افزود : در واقع می توان از ظرفیت سمن ها و فعالان حوزه اجتماعی فردیس در حل برخی از مشکلات مردم ، جوانان، بانوان حتی در بخش های از جمله  بهداشت و درمان، آموزش، فعالیت‌های زیست محیطی فردیس بهره گیری کردوآنها را در حل مشکلات سهیم کرد  .

فرماندار فردیس با اشاره به وجود ۴۰ سمن فعال در سطح شهرستان فردیس تاکید کرد : حضورمعتمدین ،سمن ها و فعالان اجتماعی فردیس فرصت است  برای دستگاه های اجرایی همچون بیمارستان ها ، آموزش و پرورش ، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) با عناوین مختلف در حل برخی ازمسائل و مشکلات بسیار موثر می باشند ، بنابراین از وجود سمن ها باید به بهترین شکل ممکن در حل مشکلات بهره گیری کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در این نشست تاکید برهدف گذاری فعالیت سمن ها بر اساس شرایط حاکم بر جامعه است ، گفت : سمن ها انتقال دهنده مشکلات مردم به مسئولین می باشند واز طرفی سعی و تلاش وارائه راهکار های مخلتف و مفید در رفع مشکلات جامعه هستند. آنها بازوهای  کمکی دولت هستند که در جهت رفع برخی از مسائل ومشکلات در جامعه را بر عهده دارند هستند

سعید ناجی دربین گروه های مردمی و سمن های فعال در شهرستان فردیس گفت: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، تلاش در راستای اجتماعی‌شدن با حضور معتمدین و سازمان ها و تشکل های مردم نهاد در عرصه پیشگیری کمک حال دولت می باشند

حضور سمن ها و گروه های مردمی  در بحث آسیب‌های اجتماعی ورفع مشکلات بسیار ضروری می باشد واگربتوانند مسائل و مشکلات جامعه را با یک هدف اقدام کنند می توانند  نتیجه مطلوب را کسب کنند و تأثیرگذارباشند.

نایب رئیس انجمن کتابخانه ساز شهرستان فردیس نیز در این جلسه از مشکلات سمن ها عناوینی را بیان کرد و افزود : سمن های این شهرستان نیاز به خانه سمن دارند چرا که دربررسی آسیب ها و مشکلات اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی در سطح شهرستان نیاز به مکانی در قالب اتاق فکر دارند تا افکار و اندیشه های خویش در جهت رفع مشکلات مطرح کنند .

علی منتظری با اشاره به اینکه سمن ها نیاز به حمایت مسئولین دارند گفت : سمن ها با مشکلات فراوانی روبرو هستند که مانع فعالیت می شود وهمچنین پرداخت هزینه های شخصی در سمن ها در دراز مدت  موجب کمرنگ نمودن فعالیتشان می شود .

تهیه خبر: مهدی ستاری

منبع خبر : ستاری ،خبرگزاری صدا وسیمای البرز ،فردیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا