صرفه جویی و آبرسانی با تانکر؛ چاره فعلی کم آبی ها دربرخی از نقاط فردیس

پایگاه خبری تحلیلی“طلوع فردیس ”

صرفه جویی و آبرسانی با تانکر؛ چاره فعلی کم آبی ها دربرخی از نقاط  فردیس

شهروندان مشارکت کنند؛ مسئولان همت

فرماندار فردیس از پیگیری مشکل قطعی آب در مناطق مختلف شهرستان با حضور مسئولان آبفای استان و شهرستان خبر داد.

“طلوع فردیس ” ابوالفضل اینانلو در گفتگویی تلفنی ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: در این نشست موارد مختلف درخصوص قطعی آب در فردیس و مشکین دشت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشخص شد؛ به دلیل تعداد و حجم کم مخازن موجود در شهرستان، با افزایش دما و در پی آن افزایش مصرف آب، مخازن موجود به سرعت تخلیه می شود که این امر  قطعی آب را در برخی مناطق شهرستان به دنبال دارد.

وی افزود: در برخی مناطق از جمله مشکین دشت و نقاطی از فردیس، علاوه بر افزایش مصرف آب، فرسودگی شبکه و هدر رفت آب شرب، موجب کاهش فشار و قطعی آب شده است که در نشست امروز، با پیگیری های انجام شده و بازدید میدانی مسئولان ذیربط از نقاط مختلف دارای شبکه فرسوده در سطح شهرستان، رفع مشکلات موجود در دستور کار اداره آبفا قرار گرفت. ضمن اینکه مقرر شد در نقاطی از شهرستان که مشکلات شبکه با سرعت قابل رفع نیست؛ آب مورد نیاز با تانکرهای سیار در اختیار شهروندان قرار گیرد.

فرماندار فردیس در پاسخ به این سوال که چرا  در گفتگوی قبلی به عدم کمبود منابع آب تأکید داشتید؛ در حالیکه امروز به کمبود مخازن در سطح شهرستان اشاره دارید؟! تصریح کرد: با توجه به بارندگی های امسال، آب به اندازه کافی در سد های استان البرز موجود است و کمبود منابع آب نداریم. اما از آنجا که آب فردیس از طریق چاه ها و منابع آب های زیرزمینی تأمین می شود؛ پر شدن حجم مخازن موجود در شهرستان، با تاخیر صورت می گیرد و از سوی دیگر تعداد این مخازن نیز پاسخگوی حجم جمعیت و مصرف بالای آب در فصل گرما نیست.

وی با اشاره به آغاز عملیات انتقال خط لوله 900 میلیمتری، ایجاد مخزن در شهرک جهان نما و دسترسی به شبکه آب شرب سد کرج، گفت: این پروژه به طول 10 کیلومتر از چند سال گذشته آغاز و به طول 6 کیلومتر اجرا شده که به دلیل وجود معارض تاکنون معوق مانده است. در حال حاضر با توجه به نیاز فردیس به دسترسی به شبکه آب شرب کرج، مجوز انتقال لوله از زیر ریل راه آهن  گرفته شده و ادامه پروژه در 4 کیلومتر بعدی در حال اجراست.   

مقام عالی دولت در شهرستان فردیس همچنین ضمن تقدیر از سعه صدر شهروندان، از همشهریان خواست در خصوص صرفه جویی، مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب همکاری لازم را داشته باشند.

 وی یادآور شد: عبور از شرایط فعلی با توجه به گرمای هوا نیازمند مشارکت مردم فهیم شهرستان در مدیریت مصرف آب و همت جهادی مسئولان ذیربط در رسیدگی و رفع مشکلات شهروندان در خصوص قطعی های آب است که امیدواریم تا دستیابی به شبکه آب شرب کرج و رفع دائم مشکلات آب فردیس که با جدیت در دست پیگیری است،  با حمایت مردم فهیم شهرستان فردیس  بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی به مردم از مهمترین  وظایف مسئولان است؛ تصریح کرد: همه سامانه های سه رقمی ویژه پاسخگویی به شهروندان در دستگاه ها باید فعال باشد و هیچ مسئولی حق ندارد نسبت به قطع آن و عدم پاسخگویی به مردم، اقدام کند.  

منبع خبر : آقانوری ،فردیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا