فاده از همه ظرفیت های شهرستان فردیس در پیشگیری از اعتیاد ضروری است

استفاده از همه ظرفیت های شهرستان فردیس در پیشگیری از اعتیاد ضروری است

فرماندار فردیس: استفاده از همه ظرفیت های شهرستان در پیشگیری از اعتیاد ضروری است

شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان فردیس در آستانه هفته مبارزه با مواد مخدر به منظور هماهنگی برای اجرای برنامه های پیشگیرانه و ترویجی در این هفته و ارائه راهکارهای مؤثر در امر پیشگیری از مواد مخدر با حضور اعضا در محل فرمانداری شهرستان تشکیل جلسه داد.

در این نشست فرماندار فردیس با اشاره به هفته مبارزه مواد مخدر از 31خردادماه جاری  تا ۷ تیرماه، بر لزوم همکاری و هم افزایی همه ادارات و نهادهای شهرستان در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

ابوالفضل اینانلو با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله) در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد گفت: استفاده از همه ظرفیت های موجود شهرستان، از جمله ادارات، نهادها، سمن ها، تشکل های مردمی، بسیج و غیره در راستای آگاهی بخشی و تقویت آحاد جامعه در خصوص پیشگیری از اعتیاد ضروری است.

وی افزود: همه ادارات موظفند حتی در صورت عدم عضویت در ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعضای این ستاد همکاری لازم را داشته باشند. شهرداری ها نیز در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی، تبلیغات محیطی و اجرای برنامه های ویژه هفته مبارزه با مواد مخدر مشارکت کنند.

فرماندار فردیس با بیان اینکه طبق آمارهای موجود در سال های اخیر، انواع مواد روانگردان جدید شناخته شده در جهان به ۸۰۳ نوع رسیده و با رشد ۳۸۴ درصدی همراه بوده است؛ یادآورشد: در حال حاضر با توجه به سودهای کلان  قاچاق مواد مخدر به ابزار سیاسی اقتصادی برای آسیب به جوامع تبدیل شده و از سوی دیگر همجواری کشور ما  با کشورهای تولیدکننده موادمخدر، کاهش سن مصرف و افزایش  گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر، تهدیدی برای جوانان کشور محسوب می شود که جلوگیری از آن نیازمند مشارکت همگانی است.  

وی با اشاره به آسیب های مختلف ناشی از مواد مواد مخدر، گفت: اعتیاد مهمترین عامل آسیب های مختلف  در حوزه های اجتماعی و فرهنگی، جرایم، فساد، بیکاری، بیماری های جسمی و روانی، طلاق و غیره است که باید برای پیشگیری از آن برنامه ریزی دقیق صورت گرفته و آموزش در این خصوص به صورت همگانی از سطح مدارس آغاز و به تمام جامعه تسری پیدا کند.

گفتنی است در این نشست ضمن ارائه برنامه های ادارات در هفته مبارزه با مواد مخدر، پیشنهاداتی در خصوص پیشگیری از اعتیاد از سوی کمیته مواد مخدر ارائه شد. همچنین مقرر شد؛ با تأیید رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان، به منظور  به کارگیری راهکارهای مؤثر در پیشگیری از اعتیاد و کمک به جلوگیری از ابتلای مجدد این بیماران به اعتیاد، از نظرات دو نماینده از بهبود یافتگان با سابقه پاکی بالا استفاده شود. ضمن اینکه به پیشنهاد کمیته مواد مخدر، قرار شد با هماهنگی بخشداران، از مشارکت مدیران مجتمع های مسکونی موجود در شهرستان، به عنوان بخش مهمی از مجموعه های جمعیتی ، برای اجرای برنامه های آموزشی و پیشگیرانه، استفاده شود.

منبع خبر : فردیس نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا