اجرای طرح سواد رسانه در مساجد با رویکرد پیاده سازی جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب

پایگاه خبری تحلیلی“طلوع فردیس ”

اجرای طرح سواد رسانه در مساجد با رویکرد پیاده سازی جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب

طلوع فردیس ” به گزارش بسیج رسانه شهرستان فردیس : نوروزی با اشاره به اهمیت برپایی دوره آموزشی سواد رسانه در مساجد گفت: اجرای طرح سواد رسانه در مساجد با رویکرد پیاده سازی جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب از منظر رهبر معظم انقلاب یکی از اهداف آتی سازمان بسیج رسانه استان البرز است.

ابراهیم نوروزی: طی نشستی با محوریت برپایی دوره سواد رسانه در مساجد استان و تشکیل کانون رسانه مسجد در یکی از مساجد گفت: اجرای طرح سواد رسانه در مساجد با رویکرد پیاده سازی جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب از منظر رهبر معظم انقلاب یکی از اهداف آتی سازمان بسیج رسانه استان البرز است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز افزود: در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص رسانه راهبردی مطرح می شود که این راهبرد ضرورت اجرایی شدن دارد و این مهم به واسطه هم افزایی و همفکری اصحاب رسانه محقق شدنی است.

وی با بیان این مطلب که مقابله با جریان رسانه ای دشمن در ایجاد فضای ناکارآمدی نظام یکی از اهداف اصلی برپایی سواد رسانه در مساجد است، مطرح کرد: اجرای طرح های آموزشی سواد رسانه در مساجد زمینه رشد و آگاهی بیشتر جامعه است چرا که در مساجد با تمامی گروه های سنی مختلف اجتماع سرو کار داریم.

نوروزی فر به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند: « در طول این چهل سال و اکنون مانند همیشه سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است» متناسب با این فرمایش جای آن دارد نسبت به روشنگری و آگاهی بخشی مردم برنامه های عملی پیاده سازی شود.

وی تصریح کرد: در ادامه بیانیه گام دوم انقلاب، رهبر معظم انقلاب ادامه می دهند: « خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّت ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می کنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید». 

رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز در پایان خاطرنشان کرد:بهره مندی از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، معرفی کانون فرهنگی هنری رسانه در یکی از مساجد استان البرز، بهره مندی از ظرفیت خبرگزاری ها به ویژه خبرگزاری شبستان که با رویکرد مساجد فعالیت دارد از جلمه اهداف در نظر گرفته شده است.

نوروزی فر یادآورد شد: بهره مندی از ظرفیت جوانان و بچه های مسجد با توجه به مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب، امکان شرائط تدریس سواد رسانه در سطح استان البرز نه صرفا مرکز استان، بهره مندی از کارشناسان دینی مرکز تشیع شناسی البرز و ائمه جمعه و جماعات استان و آموزش های دوره سواد رسانه در مساجد در قالب فضای مجازی با مدیریت و سرگروه معینی انعکاس داده شود از جمله اهداف آتی با اهتمام سازمان بسیج رسانه استان البرز است.

 منبع خبر: خبرگزاری شبستان ، البرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا