استقلال اداره آموزش و پرورش فردیس ، تجلیل از خادمان ، فعالان نماز جمعه ، اصحاب رسانه وخبر نگاران فعال انجام خواهد شد+ عکس

پایگاه خبری تحلیلی“طلوع فردیس ”

استقلال اداره آموزش و پرورش فردیس ، تجلیل از خادمان ، فعالان نماز جمعه ، اصحاب رسانه وخبر نگاران فعال انجام خواهد شد+ عکس

” طلوع فردیس ” حجت الاسلام علی اکبر ایمانی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس به مناسبت پنجم مرداد سالروز نهاد نماز جمعه افزود: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است و کسی که به عنوان امام جمعه حضور پیدا می‌کند مسئولیت این قرارگاه فرهنگی را بر عهده می‌گیرد.

امام جمعه شهرستان فردیس افزود: قبل از انقلاب نماز جمعه به صورت پراکنده برگزار می‌شد اما بعداز پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) در مردادماه سال ۵۸ حکم برپایی نماز جمعه را صادر و نخستین نماز جمعه در تاریخ پنجم مردادماه به امامت آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد.

وی اظهار داشت: بهترین دلیل برای اهمیت نماز جمعه آیات قرآن هستند که در آن تأکید بسیار برای حضور در نمازجمعه شده است و امام خمینی (ره) برپایی نماز جمعه را یکی از برکات اسلام دانستند و مردم باید به آن اهمیت دهند.

دکتر ایمانی گفت ؛طی مراسمی همزمان با پنجم مرداد سالروز نهاد نماز جمعه از خادمان و فعالان نماز جمعه با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل خواهد آمد.

در ادامه فرماندار فردیس اعلام کرد در حال پیگیری ساختمان استقلال اداره آموزش و پرورش فردیس هستیم.

ابوالفضل اینانلو افزود: با توجه به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری دانش آموزی، این شهرستان باید آموزش و پرورش فردیس مستقل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پایگاه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی در کشور از اهمیت والایی برخوردار است.

اینانلو افزود: حضور چشمگیر مردم در نماز جمعه نشان دهنده اعتماد و پیگیری‌های خوب امام جمعه فردیس است و در مسائل اجتماعی، مذهبی و سیاسی و ایام خاص حضور مردم در راهپیمایی‌هاپررنگ و با شکوه است.

مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان فردیس نیز گفت: ۱۸ سال از تأسیس ستاد نماز جمعه فردیس می‌گذرد و تاکنون یکصد و بیست و هشتمین نماز جمعه در فردیس اقامه شده است.

داود وحیدی افزود:  با اشاره به اینکه نهاد نماز جمعه در بعد تهاجم فرهنگی و مقابله با برنامه‌های دشمن بسیار نقش آفرین بوده است، افزود: آنچه عامل پیروزی انقلاب اسلامی شد، ایمان، اعتقاد و باورها بود که دشمن آنها را هدف گرفته تا مردم ازنظام اسلامی مأیوس شوند و نهاد نمازجمعه درمقابله و خنثی کردن برنامه دشمن خوب درخشیده است وپنجم مرداد سالروز اقامه نماز جمعه و تریبون نماز جمعه منصوب به حکومت اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس گفت: افراد فرهیخته ادبی، علمی و نخبه در فردیس ساکن هستند و در شورای فرهنگ عمومی شهرستان اعتباری برای تجلیل از افراد فرهیخته مصوب شود تا در مراسمت نکوداشت بتوان از آنها تجلیل به عمل آورد.

حجت الاسلام حمیدرضا ولی زاده افزود: مراسم  تجلیل از اصحاب رسانه وخبر نگاران فعال در شهرستان فردیس با حضور تمام دستگاها در شهرستان فردیس بصورت متمرکز برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس گفت؛ به همت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی آئین تجلیل از اصحاب رسانه وخبر نگاران فعال به مناسبت ۱۷مردار سالروز محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی ، از اصحاب رسانه وتلاشگران عرصه اندیشه و قلم به صورت متمرکزاز طرف تمامی دستگاها تجلیل خواهد شد.

منبع خبر :  روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا