تخلف ۱۰ هزار میلیارد ریالی ارزی در استان البرزشناسایی شد +۶۰ عکس

پایگاه خبری تحلیلی :طلوع فردیس ”

تخلف ۱۰ هزار میلیارد ریالی ارزی در استان البرزشناسایی شد

دغدغه که اکنون در کشور وجود دارد، انتظار تورمی است که برخی افراد به جامعه القا می کنند.

علی اکبر مختاری مدیر کل تعزیرات البرز در همایش اصناف این استان ضمن بیان این مطلب و با اشاره به اینکه برخی تلاش میکنند شایعاتی مبنی بر افزایش تورم در سال آینده را ترویج دهند، گفت:  برخی می گویند سال جدید قیمت اقلام ۳۰ درصد افزایش می یابد و آنقدر تکرار می شود که انتظار تورمی به تورم واقعی می انجامد پس کنترل انتظار تورمی در بازار توسط مسئولان ذیربط ضروری است.

وی اضافه کرد: برخی اقدامات توسط متولیان امر سبب تحریک بازار شده که باید در این شرایط حساس با تدبیر تصمیم گیری کرد.

تشکیل ۳ پرونده میلیاردی ارزی در البرز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز در ادامه صحبت ها با اشاره به تشکیل ۳ پرونده بزرگ تخلف ارزی در البرز، گفت: در یکی از این پرونده ها کارشناسان تعزیرات حکومتی این استان تخلف ۱۰ هزار میلیارد ریالی ارزی شناسایی کردند.

مختاری با بیان اینکه طبق بررسی قرار بود که یک شرکت کالاهایی با ارز دولتی از کره جنوبی وارد کشور کند لیکن مرتکب تخلف شده است، افزود:  به تازگی نیز ۲ پرونده تخلف ارزی به ارزش ۹۸۲ میلیارد ریال در استان البرز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اکنون با توجه به نوسانات ارز و حجم نقدینگی بازار نیاز به ثبات دارد، گفت: نوسانات ارز و حجم نقدینگی بازار را نگران می کند و لازم است که این موارد به مسئولان کشوری منعکس شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: چرا باید در سطح کلان اقداماتی صورت بگیرد که بازار، عرضه و تقاضا را به هم بریزد.

مختاری افزود: حضور مسئولان در جمع رسانه ها می تواند در این خصوص تاثیر گذار باشد و اعتماد عمومی را بالا ببرد.

وی گفت: با توجه به اینکه فضای اصناف و اتحادیه های البرز صمیمی است باید اختلافات جزیی را کنار گذاشت و با تعامل و همکاری بیشتر نوسان قیمت ها را برطرف کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی البرز در پایان گفت: اعلام تخفیف های ۷۰ درصدی برای اقلام شبهه برانگیز بوده و اعتماد عمومی نسبت به اصناف را کاهش می دهد.

حمید کریمی رییس اتاق اصناف استان نیز در این همایش با اشاره به نیاز به حمایت بیش از پیش از اصناف گفت: در شرایط کنونی که اقتصاد کشور در حالتی خاص به سر می برد نیاز است از کسبه و تولید کنندگان کشور حمایت جدی تری صورت پذیرد.

وی افزود: در مورد مشکلات کسبه با استاندار البرز نیز موضوع در میان گذاشته شده است و آقای شهبازی قول مساعد برای همکاری دستگاه های اجرایی با این گروه اقتصادی را داده است.

کریمی اضافه کرد: برای کنترل بازار شب عید نیز تیم های بازرسی با جدیت فعال هستند تا قیمت و کیفیت کالاها در بازار ایام پایانی سال تحت کنترل بماند.

منبع خبر : کرج،  خبرگزاری صداوسیما / اقتصادی

ستاری،خبرگزاری صدا وسیمای البرز،فردیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا