دسته های سینه زنی وعزاداری اربعین حسینی در شهرستان فردیس +34 عکس

پایگاه خبری تحلیلی “طلوع فردیس ”

دسته های سینه زنی وعزاداری اربعین حسینی در شهرستان فردیس +34 عکس

امروز همزمان با اربعین حسینی، مردم ولایتمدارشهرستان فردیس  با حضوردکتر ایمانی امام جمعه ، نیروی انتظامی ومسئولین شهری با شرکت در آئینهای عزاداری ارادت خود را به ساحت مقدس شهدای کربلا نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “طلوع فردیس ”  مردم شهرستان فردیس از صبح امروز خود را به دسته های سینه زنی و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رسانند و در چهلم شهدای دشت نینوا به عزاداری پرداختند.

مردم درسطح شهرستان فردیس پس از قرائت زیارت با فضیلت اربعین امام حسین (ع) و زیارت عاشورا، به تکریم و بزرگداشت این روز و احیای خاطره غمبار عاشورا به عنوان رمز تداوم شور عاشورایی پرداختند ودرمرکزفردیس از فلکه چهارم مقابل مسجد جامع المهدی به دسته عزاداری پیوستندوبا سینه زنی  و مداحی به سمت فلکه دوم حرکت کردند .

در فلکه دوم امام جمعه این شهرستان ازرشادتها و شهادت امام حسین و اسیری حضرت زینب بخصوص از اربعین حسینی سخنانی را بیان کرد .

دکتر ایمانی دربین سخنان خود عنوان کرد : امام حسین (ع) از همه چیز خود گذشت ،از هستی خود گذشت در را خدا ،امام حسین (ع) همه این صحنه ها را خلق کرد برای خدا ،واصحاب امام حسین (ع) نیز برای آزاد زیستن برای خدا ، به شهادت رسیدند ولی آیا نهضت عاشورا به اتمام رسید ؟ با شهادت امام حسین (ع) ویارانش عاشورا نیز فراموش شد ؟خیر…

امام جمعه شهرستان فردیس در بین عزاداران اربعین ادامه داد : اینک می گوئیم کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود ، واقعآ اگر این حماسه ها و رشادتهای را که بازماندگان عاشورا آفردیند، حضرت زینب وکودکان آن حضرت آفریدند و صحنه کربلا را برای آیندگان ترسیم کردند ؛

دکتر ایمانی عنوان کرد : حضرت زینب واسرای کربلا جنایت وخیانت ، ظلم وستم یزیدیان را با اسیری خود افشا کردند که در طول تاریخ فراموش نشدنیست واگر اینها نبودند امروز ما از رشادت ها وحماسه های امام حسین (ع) و از ظلم وستم یزیدیان هیچ نمی دانستیم .

عزاداران حسینی (ع) در کربلای ایران با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها در مصیبت خاندان رسول خدا عزاداری می کنند.تا پرچم اسلام ودین اسلام پایدا بماند

عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این شهرستان مانند سایر مسلمانان و شیعیان جهان در تمام روزهای سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) به ویژه امروز روز اربعین آن حضرت، یاد و خاطره حماسه سازان کربلا را گرامی داشتند .

منبع خبر : ستاری،خبرگزاری صدا وسیمای البرز ،فردیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا