راکبان مسلح درفردیس کمتر از ۲ ساعت دستگیرشدند

پایگاه خبری تحلیلی” طلوع فردیس ”

راکبان مسلح درفردیس کمتر از ۲ ساعت دستگیرشدند

فرمانده انتظامی استان البرز گفت:با تلاش ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس راکبان مسلح یک دستگاه موتورسیکلت که با تیراندازی به سمت خودرو پلیس متواری شدند در کمتر از ۲ ساعت دستگیر شدند.

سردار “عباسعلی محمدیان” عصر چهارشنبه در مصاحبه خبری ، اظهار کرد: ماموران کلانتری مشکین دشت در حال انجام ماموریت بودند که در ساعت ۱۳:۱۵ دقیقه موتور سیکلتی را رویت می کنند که سرنشین آن در پوشش لباس نظامی در حال  تردد بودند .

وی در ادامه گفت : ماموران دستور ایست می دهند  که موتورسیکلت سواران بدون توجه اقدام به فرار می کنند که از سوی ماموران تحت تعقیب قرار می گیرند .

سردار محمدیان با اشاره به این که سرنشینان موتور سیکلت به محض اینکه می بینند خودرو پلیس انها را تعقیب می کند، اقدوم به شلیک ۲ گلوله به سمت خودرو ماموران می کنند اما خوشبختانه به ماموران پلیس هیچگونه آسیبی نرسید.

وی با بیان اینکه تعقیب به همین صورت ادامه پیدا کرد و همزمان ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی به سمت راکبان موتورسیکلت کردند عنوان کرد: افراد مسلح مجبور به خروج از بافت جمعیتی شهر شده و به سمت حاشیه شهر و باغهای مشکین دشت متواری شده و از همان محدوده به دلیل تیر اندازی ماموران انتظامی دچار آسیب شدند و موتورسیکلت آنها به زمین خورده و سپس به صورت پیاده وارد یکی از  باغ ها می شوند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه پس از این رخداد سایر نیروهای انتظامی شهرستان به کمک ماموران آمده و محدوده ای که این افراد فرار کرده بودند را محاصره می کنند، گفت: ماموران انتظامی بعد از حدود یک ساعت و نیم تلاش بی وقفه موفق به دستگیری ۲ سارق شدند که همچنان  به سمت ماموران تیر اندازی می کردند که با سرعت عمل ماموران یک نفر از این ها هدف گلوله قرار گرفت و اکنون در بیمارستان بستری است و نفر دوم نیزخود را تسلیم پلیس کرد.

وی خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از پاتوق سارقان موفق به کشف تعدادی تجهیزات پلیسی، گوشی های تلفن همراه، فشنگ و ۴ قبضه سلاح و تجهیزات پلیسی شدند.

سردار محمدیان گفت: تحقیقات اولیه نشان می دهد که این افراد قصد سرقت از یک طلافروشی در سطح شهر را داشتند که با تیز بینی ماموران پلیس دستگیر شدند.

به گفته وی، تحقیقات تکمیلی در خصوص سایر جرائم این افراد ادامه دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد.

سردار محمدیان گفت: پلیس امروز به تجهیزات پیشرفته و علم کشف جرم تجهیز شده است و این به معنای آن است که حتی اگر این افراد امروز دستگیر نمی شدند، قطعا با سر نخ هایی که از خود به جای گذاشته بودند، کمتر از ۴۸ ساعت موفق به دستگیری آنها می شدند.

وی به مجرمین هشدار داد: دست از ارتکاب به جرم و اقدامات مجرمانه خود بردارند و به دامان خانواده بازگردند و با شغل های آبرومند  اقدام به گذران زندگی کنند و بدانند که نیروی انتظامی با حضور گسترده خود اجازه ارتکاب به جرم را نمی دهد.

وی گفت: مجازات تیر اندازی و نگهداری سلاح بسیار سنگین است و قطعا دستگاه قضایی مجرمان  را به سزای اعمال خود می رساند.

سردار محمدیان با بیان این که از مجرمان ۲ دستگاه خودرو کشف شد گفت :مجرمان اعتراف کردند که خودرو ها را در دو محل مختلف قرار داده اند که بعد از ارتکاب به سرقت بتوانند به محل خودرو ها بروند و متواری شوند که ناکام مانده و کل تجهیزات در اختیار پلیس قرار گرفت.

سردار محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شایع شدن سرقت یک بانک در محمد شهر کرج، گفت: هیچ گونه خبر سرقت بانک نداشته ایم و در این حادثه نیز سرقتی رخ  نداده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا