مراسم تقدیراز شاعر فردیسی استاد “علومی تبریزی” به مناسبت روز قلم در سالن ولایت برگزار شد +53 عکس

پایگاه خبری تحلیلی“طلوع فردیس ”

مراسم تقدیراز شاعر فردیسی استاد “علومی تبریزی” به مناسبت روز قلم در سالن ولایت برگزار شد +53 عکس

مراسم تقدیراز شاعرفردیسی استاد “علومی تبریزی” به مناسبت روز قلم با حضور دکتر ایمانی امام جمعه ، مهندس اینانلو فرماندار ، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام ولیزاده رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اعضای شورای شهر وشهردارفردیس  وجمعی از مسئولان استان و شهرستان، مدیران شهری و شهروندان  و دوستداران اهل شعر و قلم درسطح شهرستان فردیس در فرهنگسرای ولایت برگزار شد  

استاد “علومی تبریزی” متولد 1312 تبریز است که بیش از 4 دهه اخیر عمر خود را در فردیس گذرانده واکنون ساکن فردیس و از مفاخر بزرگ کشور واین شهرستان  است .

علومی که تا کنون مهجور واقع شده بیش از 70 اثر منظوم و اشعار بسیاری در مدح ائمه اطهار(ع) را نگاشته که در سطح کشور مطرح است وامروز در فرهنگ سرای ولایت قسمتی از آثارش را با لهجه شیرین آذری خواند که مورد توجه حاضرین قرار گرفت

پایگاه خبری تحلیلی”طلوع فردیس ” // http://toloefardis.ir

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس در این مراسم با بیان اینکه  شناسنامه و هویت ما در واقع اهالی هنر و قلم هستند، عنوان کرد : باید جایگاه بزرگان ومفاخر علم وهنررا در جامعه حفظ کرد، با شناسایی و معرفی این عزیزان و سرمایه های کشوربه جامعه توسط مسئولین از ظرفیت آنها جهت الگوسازی در بین جوانان ومردم در سطح جامعه استفاده کرد.

حجت الاسلام ولیزاده در خصوص حرمت گذاشتن برقلم بیان کرد : حرمت به قلم آنقدر عظیم و والاست که در قرآن این کتاب آسمانی به آن سوگند یاد شده ، می فرماید ، ” ن و القلم و مایسطرون” تعلیم وتربیت در زندگی بشر مهمترین و اساسی ترین جنبه زندگی است تواناییهای انسان در زندگی بروز و ظهور پیدا می کند و انسانیت انسان تحقق می یابد. 

پایگاه خبری تحلیلی”طلوع فردیس ” // http://toloefardis.ir

امام جمعه شهرستان فردیس نیز در این مراسم ضمن قدر دانی ازاستاد علومی واینکه در جامعه امروزی استاد علومی و دیگر مفاخر علم و ادب و هنر باید از جایگاهی ویژه برخوردار باشند و تجلیل از ایشان و معرفی آثارشان وظیفه ماست.  گفت :  تجلیل از مفاخر شعر و ادب ،  تجلیل از جایگاه علم است،امروز نیاز به برگزاری نکوداشت برای بزرگانی در عرصه فرهنگ و ادب همچون استاد محمدحسین کتابچی ملقب به “علومی تبریزی” از شعرای آئینی کشور، شاعرمردمی این خطه از سرزمین پهناور ایران در شهرستان فردیس ، داریم.

دکتر ایمانی در ادامه  افزود: اگر بخواهیم برای نسل جوان فرهنگ سازی کنیم، وظیفه داریم از بزرگانی همچون استاد علومی که در عرصه شعر، ادب و فرهنگ سال های زیادی از عمر خود را برای اعتلای این جایگاه  ” شعر و ادب ” هزینه کند  و اکنون از چهره شناخته شده کشور است تجلیل به عمل آید واین عزیزان از افتخارات فرهنگ و ادب وهنر کشور ما بخصوص شهرستان فردیس می باشند .

پایگاه خبری تحلیلی”طلوع فردیس ” // http://toloefardis.ir

در این مراسم نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه برگزاری مراسماتی چون تجلیل از بزرگان در زمان حیاتشان کاری بسیار پسندیده وارزشمندی است  ،افزود :   شناسایی بزرگان مفاخر فرهنگ و ادب ومعرفی آنها به نسل جوان می تواند الگوی عظیمی در پیشبرد اهداف جوانان ما در علم وهنر وادب باشد .

عزیز اکبریان با عنوان اینکه می توان شهرستان فردیس را با شاخص های خاص وظرفیت های مختلفی که دارد در سطح کشور مطرح کرد ،گفت :  شهرستان فردیس دارای ظرفیت قابل توجهی در حیطه علمی، هنری ، فرهنگی، حتی  ورزشی است که می توان با حمایت از آن ، این شهرستان را در سطح کشور مطرح کرد.

وی افزود : استان البرز همواره قدر دان مفاخر شعر و ادب  ،اهالی قلم همچون استاد علومی تبریزی که از مفاخر شعر و ادب کشورمان می باشد و عمر خود را صرف نوشتن آثارمختلف از جمله  اهل بیت کرده است ، می باشد.

پایگاه خبری تحلیلی”طلوع فردیس ” // http://toloefardis.ir

فرماندارشهرستان  فردیس نیز حضور عالمان در هر شهر را، موجب رونق فرهنگ آن شهردانست وگفت : در واقع  معرفی و نکوداشت مفاخر علم و ادب از وظیفه مسئولان است و توجه واحترام به علم وشخص عالم جزء وظایف ماست ، اگر در جامعه ای عالمان آن جامعه مورد احترام وتکریم مجموع مردم قرار گیرد قطعآ در فرهنگ آن جامعه تآثیر گذار است .

مهندس اینانلو در ادامه افزود :  حضور فیزیکی و انفاس بایستی شان  در مجموعه شهرستان و استان موجب رونق فرهنگی  جامعه است  و فرهنگ در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، باورها و روش و منش مردم تاثیر داشته است. انقلاب ما مانند جوانی است که امروز رفتار کسانی را که در شکل‌گیری آن نقش‌آفرین بوده‌اند، بازخوانی می‌کند.

مراسم تجلیل از شاعر گرانقدر فردیس،  استاد محمدحسین کتابچی ملقب به “علومی تبریزی” از شعرای آئینی کشور امروزبه همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورا شهرداری و معاونت فرهنگی شهرداری فردیس با حضور جمعی از مسوولان استانی ، شهرستان ، مدیران شهری و علاقه مندان به شعر ، اهل قلم و شهروندان در فرهنگ سرای ولایت شهرستان فردیس برگزار شد .

عکاس خبری : مهدی ستاری

منبع خبر: ستاری ،خبرگزاری صدا وسیمای البرز ،فردیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا