همایش ویژه امامان جماعت وفرماندهان پایگاه های شهرستان فردیس به مناسبت روز جهانی مسجد برگزار شد +52 عکس

پایگاه خبری تحلیلی “طلوع فردیس”

همایش ویژه امامان جماعت وفرماندهان پایگاه های شهرستان فردیس به مناسبت روز جهانی مسجد برگزار شد +52 عکس

همایش ائمه جماعات به مناسبت روز جهانی مسجد با حضوردکتر ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس ،سرهنگ علیزاده فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) ائمه جماعات ،فرمانده هان پایگاه ها در مسجد صدیقه الزهراء فردیس برگزار شد.

در این همایش  پیرامون لزوم ارتباط موثر با نسل جوان و جذب آنان به مساجد و ادای فریضه امربه به معروف و نهی ازمنکر سخنانی به میان آمد و همچنین پیرامون مشکلات مساجد، چگونگی جذب جوانان ، تامین امنیت مساجدوبرخی دیگر از مشکلات بصورت تیربون آزد بحث و تبادل نظرشد .

امام جمعه شهرستان فردیس ضمن قدر دانی ازحضورائمه جماعات و همچنین از سپاه ناحیه امام رضا (ع) وحاضرین دراین جلسه در خصوص این همایش عنوان کرد : جایگاه والای مسجد و اهمیت حضور در آن و شرکت در جماعات بر اساس آموزه‌های دینی و منابع و مستندات قرآنی و روایی بر کسی پوشیده نیست.علیرغم اهمیت مسأله ، در ارتباط با حضور در مساجد و جماعات در گروه های سنّی مختلف از جمله جوانان و نوجوانان وجذب این عزیزان بسیار مهم است .

دکتر ایمانی در ادامه بیان کرد  : گروهی از جوانان ما که اهل مسجد و جماعات هستند و در هر شرایطی حضور در جماعات و مساجد را بر خود وظیفه می‌دانند و گروهی که متاسفانه در مساجد و جماعات به علل مختلف حضور نمی‌یابند باید ریشه یابی کرد و راه های جذب این عزیزان را باید جستجوکرد .بنابر این شکّی نیست که می توان با به کار گیری روش ها و راه های متناسب ، بخش اعظمی از جوانان و نوجوانان را به این امر مهم جذب می کرد.

وی افزود : بی تردید برای جذب جوانان و حضور آنها در مسجد و جماعات هم موانع مختلف و هم راه کارهای مختلفی متصور است که این موانع و همچنین راه کار ها می توانند جنبه های فردی ، خانوادگی و محیطی داشته باشندپس بنابر این  امام جماعت دارای نقشی ممتاز و ویژه است بطوری‌که صلاحیت‌ها، شایستگی‌ها، عملکرد، شخصیت و چگونگی برخورد اوباجوانان به طور مستقیم برمسجد و جذب افراد از جمله جوانان اثر می گذارد.

دکتر ایمانی با بیان اینکه مطمئناً بزرگان ، هیئت امنا ودست اندرکاران مساجد و فرمانده هان پایگاه های بسیج که خود اهل نماز ومسجد هستند ودوست دارند افراد بیشتری درمساجد یا پایگاه ها حضور یابند اظهار کرد :  بررسی هانشان می دهد که مساجدوپایگاه های بسیج که برای نوجوانان وجوانان محلی برای فعالیت های ورزشی ، فرهنگی، آموزشی و… در نظر می گیرند درجذب جوانان بسیار موفق تربوده اند.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع)دراین مراسم با بیاناتی از حضرت امام (ره) مبنی براینکه  مساجد ما سنگر ما هستندوما باید این سنگر ها را حفظ کنیم ، عنوان کرد: باید با وحدت وهمدلی وبا هماهنگی امامان جماعت وفرمانده هان پایگاه ها در مساجد،  به کار وفعالیت خود با تفکرات سازنده ادامه دهیم

وی با یاد آوری فعالیت های چشمگیر مساجد در گذشته گفت : در گذشته تمامی تصمیمات واقدامات سازنده در مساجد انجام می شد واکنون نیز باید این روند ادامه داشته باشد .

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع)در خصوص طرح مسجد محوری گفت : جهت رونق بخشیدن وپرشورنمودن مساجدچندین طرح در دست اقدام است از جمله طرح مسجد محوری (طرح رجعت ) می باشد در واقع در این طرح طبق گذشته تمامی کارها ،تصمیمات واقدامات مهم در مساجد اتفاق خواهد افتاد که موجب رونق بخشیدن مساجد خواهد شد

سرهنگ علیزاده تآکید کرد : این مهم اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه یک ارتباط خوب ومآثر، بین امامان جماعات وفرمانده هان پایگاه ها صورت گیرد .

وی عنوان کرد : ما معتقد هستیم که امامان جماعات پیشروورهبران مساجد هستند وبسیج و فرمانده هان پایگاه ها پشت سر امامان جماعت با برنامه های خوب ومبتکرانه ،خلاقیت بخصوص در برنامه های فرهنگی سعی داشته باشند که اشتیاق مردم بویژه جوانان را جذب مساجد کنند .

منبع خبر : ستاری،خبرگزاری صدا وسیمای البرز ،فردیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا