یادداشت هفته حجت الاسلام و المسلمین دکتر ایمانی امام جمعه فردیس

بسم الله الرحمن الرحیم اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبّ‏ الْعَالَمِین وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرین وَ لَعنَهُ اللهِ عَلی اَعدائِهِم اَجمَعین


در آستانه ۲۵ ذیقعده روز دحوالارض قرار داریم، روزه گرفتن در این روز بسیار ارزشمند است و دحوالارض بدین معناست که در آغاز آفرینش زمین، تمام سطح آن با آبهای باران‌های سیل آسا پوشانده شده بود و زمین که در آغاز به واسطه فرازها و فرودها و شیب های تند قابل سکونت نبود بارش های سیل آسا آرام آرام همواری ها و جلگه ها و دشت ها را در زمین برای سکونت پدید آورد و بنا به روایات اسلامی اولین نقطه ای که از زیر آب سر بر آورد محل کعبه بود و خشکی های زمین از این نقطه گسترده شد، روان شدن آب ها به داخل دره ها، دریاها و اقیانوس ها را پدید آورد  و روز دحوالارض روز گسترش زمین از زیر کعبه روز بسیار مبارکی است و قرآن در آیه ۳۰ سوره نازعات به این مسئله اشاره کرده است و فرموده: ” و الارض بعد ذلک دحیها”
در آستانه سالروز شهادت امام جواد علیه السلام واقع شده ایم و زندگی سراسر مبارزه این امام بزرگوار که در سن ۷ سالگی به امامت رسید و در سن ۲۵ سالگی به دستور معتصم عباسی به شهادت نائل آمد برای همه شیعیان و ارادتمندان آن حضرت بسیار درس آموز است. بنده شهادت امام جواد علیه السلام که در روز آخر ماه ذیقعده رخ داده را به شما عزیزان تسلیت و تعزیت عرض می کنم.
گرامی می داریم یاد و خاطره همه شهیدانی که در جوانی زندگی مادی را  وداع گفتند و همچون امام جواد علیه السلام جان و مال خود را با خدا معامله کردند و آنچه داشتند تقدیم کردند و رضایت خداوند و نعمتهای جاودانه او را به دست آوردند و شهید ابراهیم اسمی، شهید مدافع حرم که روز یکشنبه هفته گذشته با عطر شهادتش شهر فردیس و استان البرز را معطر کرد به مولایش امام جواد علیه السلام تاسی نمود و همچون آن امام بزرگوار با سمّی که توسط داعشیان، این اذناب و دنباله های حاکمان عباسی در آب ریخته شده بود در جوار مضجع شریف حضرت زینب سلام الله علیها به شهادت رسید. بنده شهادت این جوان برومند فردیسی را به پدر و مادر و برادران و خواهران و همه بازماندگانش تبریک و تسلیت عرض می کنم.
جاودانه باد یاد و خاطره شهیدان عفاف و حجاب که روز به توپ بستن مسجد گوهرشاد ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴ به شهادت رسیدند.همچنین گرامی می داریم و خاطره آیت الله کاشانی رهبر قیام ۳۰ ام تیر سال ۱۳۳۰ که مقام معظم رهبری فرمودند هیچکس را به شجاعت مرحوم آقای کاشانی ندیدم.
دیدار سالانه مقام معظم رهبری که امسال با یک ماه و نیم تاخیر از طریق فضای مجازی انجام شد همچون همیشه نقشه راه برای مجلس و کشور بود و سیاست های کلی نظام را ترسیم فرمود و مجلس یازدهم را یکی از قوی ترین و انقلابی ترین مجالس دوران انقلاب بر شمردند به دلیل آنکه هم جوانان و هم مدیران با سابقه و نیروهای پرانگیزه و پر ایمان و پرتوان و هم تعدادی از نمایندگان سابق در آن حضور دارند و نسبت به مسائل انقلاب حساسند.
معظم‌له عمده ترین مشکلات کشور را تورم، کاهش ارزش پول ملی، گرانی های بی منطق و نهایتاً سختی معیشت طبقات پایین و متوسط دانستند ولی ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور را هم زیاد برشمردند و فرمودند ریشه مشکلات در خود ماست. در جاهایی بی توجهی و کم توجهی کردیم به سرمایه‌گذاری اهمیت ندادیم امیدهای واهی به دیگران بستیم و …. و فرمودند به نظر بنده همه این مشکلاتی که امروز در اقتصاد وجود دارد قابل رفع و برطرف کردن است. در این دیدار مقام معظم رهبری معیاری برای مجلس منحط ارائه فرمودند و آن این نکته بود که یک پارلمان منحط آن پارلمانی است که در آن مسائل شخصی و مسائل جناحی بیشتر از مسائل ملی و مسائل مردمی تاثیر گذار باشد.
و به نظر حقیر این معیار بسیار خوبی است اگر بخواهیم قضاوت کنیم که آیا شورای اسلامی شهر ما شورایی است متعالی یا منحط و شهروندان ما قطعاً با رای خود در سال آینده برای انتخاب اعضای شورای بعدی این قضاوت را انجام خواهند داد.
سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین موضوع دیگری بود که در این هفته عده‌ای آگاهانه و عده‌ای ناآگاهانه بر آن تاختند و خوش ندارند چنین سندی نهایی شود و کشور بتواند قدری از زیر بار فشارها و تحریم های ظالمانه آمریکایی ها کمر راست کند و به جای امید بستن همکاری با غربی های عهد شکن با کشورهایی مثل چین و هند و روسیه مبادلات تجاری خود را گسترش دهیم و این فضا که بر علیه کشور ما ساخته شده و ایران را اهل تقابل ترسیم کرده‌اند شکسته شود و جهانیان تعامل ایران با کشورهای آسیایی که بیش از چهار و نیم میلیارد جمعیت دنیا را در خود جای داده اند ببینید.
البته این تحلیل بدین معنا نیست که در تنظیم این سند که سال ۹۴ در دیدار رئیس جمهور چین از کشورمان سنگ بنایش نهاده شد و سه سال توسط دولتمردان ما با امید بستن به برجام وقت کشی شد و نهایتاً در اسفند ۹۷ نماینده ویژه مقام معظم رهبری به کشور چین اعزام شد تا طرح های اجرایی آن کلید زده شود، دقت های لازم را نداشته باشیم ولی باید به یاد داشته باشیم اولین مخالفان این سند رادیوها و خبرگزاری‌های بیگانه از جمله بی بی سی انگلیسی و اینترنشنال سعودی بودند که با شایعات دروغ از جمله واگذاری کیش به چینی ها سعی کردند احساسات ملت ایران را بر مخالفت با آن برانگیزند.
در پایان امیدواریم تیر غیبی که ناو یک و نیم میلیارد دلاری آمریکا را از رده خارج کرد و حدود ۶۰ خدمه آن را مجروح ساخت و این ناو در حمله به عراق نقش و تاثیر گذاری بسزایی داشت تلنگری برای آمریکایی ها باشد و دست از سر ملت های مظلوم این کره خاکی بردارند. گر چه تحلیل های متناقضی از این حادثه وجود دارد که فعلا مجال پرداختن به آن وجود ندارد.
والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا