کشف ۱۴ تن مواد مخدر در البرز از ابتدای سال جاری

پایگاه خبری تحلیلی”طلوع فردیس ”

کشف ۱۴ تن مواد مخدر در البرز از ابتدای سال جاری

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز، گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در استان البرز، از ابتدای سال تا به امروز، ۱۳ تن و ۹۵۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر بوده است.

سرهنگ علی عسکری صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار شد؛ با توجه به  عملکرد فرماندهی انتطامی البرز در خصوص مبارزه با مواد مخدر در ۱۱ ماهه سال جاری بیان کرد: امسال طی این بازه زمانی در مجموع ۱۳ تن و ۹۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده  از این میزان مواد مخدر کشف شده بالغ بر ۳ تن و ۹۷۰ کیلوگرم در راستای انجام عملیات مشترک با استان های همجوار بوده است؛ که فلسفه عملیات مشترک این است که باراندازها یا محل دپوی مواد مخدر در هر جایی که شناسایی شود، از پخش در استان های دیگر در محل مواد کشف شده و مرتبطین در هرجایی باشند دستگیر می شوند.

 سرهنگ عسگری با اشاره به کشفیاتی که در زمینه مواد مخدر، در سطح استان البرز داشته ایم؛ تشریح کرد: ۱۰ تن و ۵۶ کیلوگرم از ابتدای سال جاری تا به امروز بوده است که از این مقدار ۷۷۴ کیلوگرم هروئین، یک تن و ۹۴۷ کیلوگرم مرفین، ۵ تن و ۸۸۳ کیلوگرم تریاک، یک تن و ۱۳۵ کیلوگرم حشیش ، ۳۵ کیلوگرم شیشه و باقی مانده کشفیات شامل سوخته، گل، شیره تریاک و دیگر مواردی از این قبیل بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز افزود: بدون در نظر گرفتن ۳ تن و ۹۷۰ کیلوگرمی که در عملیات مشترک با استان های کشف کرده ایم، بالغ بر ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته ایم.

این مقام انتظامی با اشاره به آمار دستگیری های قاچاقجیان مواد مخدر در طول۱۱ ماهه سال جاری گفت: ۶۷۶ نفر قاچاقچی مواد مخدر، تعداد ۱۹ نفر حمل کننده مواد مخدر، ۲ هزار و ۷۵۰ نفر توزیع کننده خرد مواد مخدر، ده هزار و ۸۶۵ نفر نگهدارنده مواد مخدر دستگیر شده اند.

سرهنگ عسگری در تکمیل این سخن خود گفت: حدود ۱۲ هزار نفر معتاد متجاهر از سطح البرز طی بازه زمانی یازده ماه سال جاری جمع آوری شده است.

 وی تصریح کرد: در طی یازده ماهه سال جاری ۲۷۰ دستگاه خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف شده است، همچنین ۴۵ باند قاچاق مواد مخدر در سطح استان البرز شناسایی شده و سه قبضه سلاح از این افراد کشف و ضبط شده است.

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز در بخش دیگری با اشاره به بحث اقدامات فرهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر در طی ۱۱ ماه سال جاری، گفت: طی ۲۶ مرحله اعزام کارشناسان به مدارس هدف را انجام داده ایم و بیشتر این مدارس در مناطق حاشیه ای البرز واقع هستند.

وی اضافه کرد: بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مدارسی که اعزام کارشناسان به مدارس داشته ایم آموزش دیده شدند؛ که طی ۳۸ مرحله مدارس استان از نمایشگاه دائمی که در ساختمان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دایر است دیدن کردند؛ و تعداد دانش آموزان بازدید کننده برابر یک هزار و ۵۲۰ نفر طی ۱۱ ماهه سال جاری بوده است.

سرهنگ عسگری یادآور شد: طی بازه زمانی تعریف شده در سال جاری ادارات و سایر نهادها طی ۱۸ مرحله و برابر ۳۲۰ نفر بازدید داشتند؛ همچنین مشاوره فردی و ارائه خدمات مشاوره ای در دفتری که در ساختمان پلیس مبارزه با مواد مخدر است به ۶۵۷ نفر مراجعه کننده خدمات مشاوره ای ارائه شده است.

وی با بیان اینکه  مشاوره گروهی در مساجد و صحبت با اولیا و مربیان ۱۴ مورد اعزام کارشناس داشته ایم؛ گفت: در این راستا ۷۲۰ نفر آموزش داده شدند و در کنار این موارد برپایی ۶ مورد نمایشگاه های موقت به هنگام برگزاری نمازهای جمعه و مراسماتی از جمله هفته ناجا داشته ایم و بالغ بر ۳ هزار نفر از این نمایشگاه ها دیدن کردند.

این مقام انتظامی توضیح داد: در ۱۱ ماه سال جاری برگزاری نشست های تخصصی با نهادهای دخیل در امر مبارزه با مواد مخدر از جمله بهزیستی و یا شورای هماهنگی آموزش و پرورش داشته ایم که حدود ۱۰۷ مورد تعداد این نشست ها بوده است.

سرهنگ عسگری با بیان اینکه طی بازدیدی که سردار مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته اند؛ گفت: مقرر شد؛ راه اندازی اردوگاه ماده ۱۶ در البرز پیگیری شود و جزو اولویت های شورای هماهنگی استان البرز است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز بیان کرد: برای ما اجرای طرح نوروزی و جمع آوری معتاد متجاهر که حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر طبق برآوردها در سطح استان البرز هستند مدنظر است؛ همچنین اداره کل بهزیستی البرز تعداد ۲۶ کمپ ماده ۱۵ در قالب ماده ۱۶ آماده سازی کرده که قرارداد آنها بسته شده است و بحث اعتبارات آنها نیز از طریق شورای هماهنگی استان البرز نیز دنبال شده است.

وی ادامه داد: امبدواریم  که کمپ های بهزیستی هر چه زودتر آماده شود تا طرح جمع آوری معتادان متجاهر را به دستور فرماندهی استان البرز در هفته آتی آغاز کنیم و تا پایان سال جاری و قبل از شروع سال جاری به پایان برسد.

منبع خبر : البرز فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا