گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری فردیس در شورای اسلامی شهر فردیس وصول گردید.

گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری فردیس در شورای اسلامی شهر فردیس وصول گردید.

رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و تحول اداری شورای اسلامی شهر فردیس از وصول دفترچه گزارش تفریغ بودجه سال 1401 این شورا خبرداد.

ناصر نورپور رئیس کمیسیون برنامه،بودجه و تحول اداری شورای اسلامی شهر فردیس

پایگاه خبری تحلیلی طاوع فردیس : ناصر نورپور با بیان اینکه بودجه شهرداری فردیس کاملا عملیاتی تنظیم شده بود، اظهار داشت : تنظیم بودجه اولیه و اصلاح بودجه ( متمم ) بسیار کاربردی صورت پذیرفته و برای اولین بار پس از انتزاع شهر فردیس از کرج و شکل گیری پارلمان شهری هزینه کرد یا جذب بودجه در بخش عمرانی بیش از درآمد در بودجه سال مذکور را نشان میدهد ؛ بطوری که مازاد هزینه بر درآمد حدود ۱۹۸ میلیارد تومان بوده در نتیجه مازاد بودجه سنواتی رقم صفر رانشان میدهد. این نوع عملکرد شهرداری به معنای روانتر شدن عملیات عمرانی در سطح شهر از جمله تملکات، خرید و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، ماشین آلات و امکانات مورد نیاز در بخش سازمان آتش نشانی بوده به حد استانداردهای لازم نزدیک شده است.

نور پور تصریح کرد : از دیگر نقاط قوت بودجه سال ۱۴۰۱ کاهش هزینه های جاری نسبت به بودجه پیش بینی شده بوده و در بخش درآمدی از جمله ردیف جرائم ماده صد شاهد کاهش درآمد حدود ۱۷۴ میلیارد تومانی بودیم و در ردیف صدور مجوز ها افزایش قابل توجهی به چشم می خورد. سپس در ردیف درآمد ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳۷ میلیارد تومان افزایش نسبت به درآمد پیش بینی شده محرز گردیده به نوعی که یکی از نقاط قوت بودجه متکی بودن به درآمدهای پایدار شهری می باشد. از این حیث می‌توان به مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد .در سال مالی ۱۴۰۱افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. امید است در سال جاری و سنوات آتی شاهد رشد بیش از پیش در این زمینه باشیم چرا که سهم مردم شهر فردیس با توجه به مقایسه آمارهای غیر رسمی حال حاظر وآمار رسمی اعلامی توسط وزات کشوربسیار متفاوت بوده لذاهرگونه پرداختی بر اساس آمارهای رسمی افرادساکن درآن شهر سهم مالیات برارزش افزوده هرشهر اختصاص یافته وقابل پرداخت می باشد و با توجه به پیگیری های مدیریت شهری در جهت افزایش سهم این شهر و همکاری آقای محمدی مدیر کل محترم امور مالیاتی استان البرز و افزایش میزان مالیات بر ارزش افزوده به واسطه تحول در سازمان امور مالیاتی کشور منجر به افزایش درآمد شهرداری در این بخش گردیده است.

وی افزود: با وجود روند کاهشی در ردیف ماده صد، شاهد رشد درآمد حدود ۱۵ درصدی در بودجه سال 1401 بودیم. شایان ذکر است در بخش تملک ها شهرداری عملکرد خوبی داشته و هزینه کرد شهرداری در این بخش بیش از بودجه پیش بینی شده بوده . بخش اعظم آن تملک در بلوار شهید اسمی ( کانال غربی ) انجام شده و آثار این تملک ها در قسمت جنوبی ابتدای بلوار شهید اسمی با اجرای طرح تعریض خیابان قابل مشاهده می باشد.

در نهایت گزارش تفریغ بودجه شهرداری فردیس تکمیل و جهت بررسی در شورای اسلامی شهر وصول شده . هم اکنون در حال بررسی در کمیسیون برنامه بودجه و تحول اداری می باشد لذا پس از اتمام بررسی های کارشناسانه نتیجه تأیید و یا عدم تأیید آن اعلام خواهد شد.

منبع خبر : روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر فردیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا